Agata Śmiłowicz -Osińska
Paulina Gajzler
Agata Śmiłowicz -OsińskaPaulina Gajzler
Ukończyła Politechnikę Poznańską ze stopniem magistra inżyniera.
Posiada kwalifikacje pedagogiczne uprawniające do pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym uzyskane na studiach podyplomowych.
Obecnie pracuje w Niepublicznej Szkole Podstawowej Edukal jako nauczyciel / terapeuta w zakresie wspierania rozwoju oraz edukacji dzieci
z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Pracuję również z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Specjalizuje się komunikacji alternatywnej PECS, terapii, rewalidacji oraz kształceniu osób z zaburzeniami rozwojowymi. Do niedawna pracowała w publicznej szkole i przedszkolu prowadząc oddziały klasowe. Prowadziła zajęcia z terapii pedagogicznej dla klas 1-3 oraz 0, w celu wyrównywania szans edukacyjnych. Aktualnie wspiera działalność kaliskiej Fundacji „Dzieciom Dajemy Szansę”. W fundacji tej prowadzi zajęcia edukacyjne, terapeutyczne i warsztaty tematyczne dla dzieci oraz rodziców.
zajmuje się terapią pedagogiczną oraz zaburzeniami funkcji percepcyjno-motorycznych z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Pracuje z dziećmi z: opóźnieniami rozwojowymi, z zagrożeniem wystąpienia dysleksji, z problemami szkolnymi, z trudnościami emocjonalnymi. Oprócz tego zajmuje się indywidualną terapią dla dzieci autyzmem i zespołem aspergera. Do każdego uczestnika terapii dostosowuje indywidualne i kreatywne metody nauki.
Terapia – z greckiego „terapera” czyli leczenie.
jest to system działań stosowanych nie tylko w stosunku do ludzi chorych ale także jednostek mających wszelkiego rodzaju zaburzenia.
Podmiotem terapii jest człowiek, często dziecko. Należy zwrócić uwagę na fakt, iż dziecko nie zdaje sobie sprawy z własnych dysfunkcji, nie jest w stanie samodzielnie podjąć decyzji o rozpoczęciu terapii. Dlatego dorośli, a także nauczyciele, wychowawcy mają przed sobą ogromne zadanie – wychwycenie wszelkiego rodzaju nieprawidłowości i odchyleń od normy w zachowaniu dziecka i podjęcie terapii w celu ich usunięcia. Dlatego w procesie terapii dziecka istnieje potrzeba objęcia nią całego środowiska, w którym ono żyje, gdyż inaczej istnieje groźba, że pozytywne wzorce (np. poprawnego mówienia) zdobyte podczas terapii prowadzonej tylko w szkole nie utrwalą się dziecku (np. w domu rodzinnym dziecko nie będzie słyszało poprawnej mowy itp.). Ponadto w procesie terapii dziecka istotne jest także prowadzenie zajęć w formie zabawy.
Terapia pedagogiczna, zwana również zajęciami korekcyjno-kompensacyjnymi, to specjalistyczne działania mające na celu niesienie pomocy dzieciom ujawniającym różnego rodzaju nieprawidłowości rozwojowe. Zaburzenia te koryguje się poprzez odpowiednie oddziaływania specjalistyczne o charakterze psychologiczno – pedagogicznym, profilaktycznym i medycznym. Jest to szczególnie ważne na początku kariery szkolnej dziecka. Podsumowując brak osiągnięć w nauce, częste niepowodzenia zazwyczaj wiążą się z trudnościami w czytaniu, pisaniu, liczeniu i innych czynnościach szkolnych.
to oddziaływanie za pomocą środków pedagogicznych (wychowawczych i dydaktycznych) na przyczyny i przejawy trudności dzieci. Mowa tu o trudnościach w uczeniu się, mające na celu eliminowanie niepowodzeń szkolnych oraz ich ujemnych konsekwencji. Stanowi swoistą interwencję wychowawczą, zmierzającą do spowodowania określonych, pozytywnych zmian w zakresie sfery poznawczej i emocjonalno – motywacyjnej oraz w strukturze wiedzy i umiejętności szkolnych dziecka. – Antoni Balejko.
Otton Lipkowski (Resocjalizacja. Warszawa 1976, s. 217). Według niego do terapii pedagogicznej można zaliczyć wszelkie działania pedagogiczne mające na celu likwidację lub ograniczenie zaburzeń rozwojowych oraz umożliwienie lub ułatwienie najkorzystniejszego rozwoju jednostkom z odchyleniami od normy.
– inteligencji przeciętnej i niższej niż przeciętna,
– z zakłóceniami funkcji wzrokowych i słuchowych,
– z zakłóceniami i opóźnieniami rozwoju ruchowego razem z zakłóceniami procesu lateralizacji,
– o zaburzonym rozwoju procesów emocjonalno – motywacyjnych,
– z zaburzeniami mowy, zdolności matematycznych oraz dynamiki procesów nerwowych.
Trudnościom szkolnym często towarzyszą także trudności wychowawcze, zaburzenia aktywności, zaburzenia emocjonalne, zaburzenia relacji społecznych.
W celu eliminowania niepowodzeń szkolnych oraz ich ujemnych konsekwencji oddziaływuje się za pomocą środków pedagogicznych na przyczyny i przejawy trudności dzieci w uczeniu się.
Celem terapii pedagogicznej jest:
– Stymulowanie i usprawnianie rozwoju funkcji psychomotorycznych
– Wyrównywanie braków w wiadomościach i umiejętnościach uczniów
– Eliminowanie niepowodzeń szkolnych oraz ich emocjonalnych i społecznych konsekwencji. Dzieci wymagają wyrównywania braków w sferze psychicznej w skutek doświadczania negatywnych ocen i kar, a więc zainteresowanie ich tym co jest dla nich atrakcyjne i możliwe do osiągnięcia oraz dostrzeganie uzdolnień, sukcesów i pozytywnych cech.
Możliwość płatności kartą płatniczą
Dla wygody i bezpieczeństwa wprowadziliśmy możliwość płatności kartą płatniczą
Psycholog Kalisz
Psycholog dziecięcy Kalisz
Psycholog dzieci i młodzieży Kalisz
Psychoterapia Kalisz
Psychodietetyk Kalisz
Psycholog On-Line
TUS Kalisz
Zajęcia grupowe dla dzieci
Konsultacje psychologiczne Kalisz
Depresja Kalisz
Terapia autyzmu Kalisz
Terapia zespołu aspergera Kalisz
Terapia rodzin Kalisz
Logopeda Kalisz
Pedagog Kalisz
Terapia logopoedyczna Kalisz
Terapia pedagogiczna Kalisz
Terapia koncentracji uwagi Kalisz
Terapia ręki Kalisz
Terapia integracji sensorycznej Kalisz
Terapia SI Kalisz
Copyright © 2022 Centrum Rozwoju APERIO
Copyright © 2022 Centrum Rozwoju APERIO